top of page

איך מתחילים לפתח בטחון עצמי


אנו חיים בעולם שבו מדברים תמיד על חשיבות הבטחון העצמי של כל אחד ואחת ,ביטחון עצמי והערכה עצמית הם הבסיס שלנו להשגת מטרות ויעדים ,חסרי הביטחון לרוב אפילו לא ינסו, אבל האם ואיך ניתן לשפר את הביטחון העצמי ?

(אם עוד לא קראתם את הבלוג הקודם על ביטחון עצמי ,אז זה הזמן.........)

זה נכון שיש ילדים שכבר מגיל צעיר מראים בטחון עצמי גבוהה , זה יכול להתבטא בתקשורת עם הסובבים אותם או ברצון שלהם לאתגר את עצמם (ולפעמים קצת יותר ממה שהם יכולים) , זה יכול להיות באיך שהם מתנהגים עם החברים שלהם או אפילו בבית עם האחים וההורים שלהם .


אז מה הוא הבסיס לחיזוק הביטחון העצמי ?

ככל שאנו חווים יותר הצלחות כך גוברת בנו ההרגשה שאנחנו יכולים לעשות זאת טוב יותר , בכל פעם שאנו חווים הצלחה המח והגוף שלנו משדרים לנו שאנחנו טובים במה שאנחנו עושים ויכולים לעשות יותר בדברים אחרים .

עלינו בתור הורים ומחנכים לעזור לכל ילד ותלמיד לחוות הצלחות כאלה על בסיס יומיומי , זה יכול להיות במטלה פשוטה שהילד יכול לבצע בקלות וזה יכול להיות על ידי מתן הפידבק הנכון .

כמבוגרים מוטלת עלינו אחריות גדולה , כל מילה שאנו אומרים לילד או לנער כלשהו יכולה להשפיע על מסלול חייו, אמירה לא נעימה תגרום לילד או ילדה להרגיש לא שווים או פחות טובים מהשאר ,דבר שיכול לגרום להם להתבייש הלאה ולא לנסות יותר לעולם . ומצד שני אמירות מחזקות ומילים טובות יכולות לשפר ולהעלות את הביטחון העצמי ואת רמת הנכונות להשתתף ולנסות דברים חדשים ללא החשש מתגובות האחרים .

כמו שילד קטן שומע בשנים הראשונות את המילה לא בערך פי 6 מאשר את המילה כן, כך ילדים היום מקבלים יותר "חיזוקים"שליליים מאשר חיזוקים חיוביים .


במטרה לשפר זאת עלינו לקחת את נושא חיזוק הביטחון כ"עבודה" וליצור עבור הילדים את ההזדמנות להצלחות וליזום פעילויות שבהם הילדים יוכלו להוכיח לנו ולהם שהם טובים ומשתפרים , ובנוסף עלינו להיות מסוגלים לתת את החיזוק הנכון ,המחמאה והמילה הטובה שתדחף את הילד , תראה לו את ההערכה שיש לנו כלפי מה שהוא עושה וגרום למח ולגוף לרצות שוב את הרגשת ההצלחה .


אז מה כדאי לעשות ?

כולנו גדלנו בידיעה שעלינו ליצור את ההצלחות וכולנו מחזקים את ילדינו , אבל האם אנחנו עושים את זה נכון ? העולם שלנו גורם לנו להיות תחרותיים ולרצות להגיע להצלחה בצורה המהירה ביותר , הדבר החשוב בבניית ביטחון אצל ילדים הוא השפה בה אנחנו משתמשים והדרך בה אנחנו עושים משתמשים בה.


1) ארסנל מילים מחזקות - מצויין,כל הכבוד , אלוף, יפה, בדיוק ועוד ... אילו מילים שיכולות לעודד את הילד .

עשו לעצמכם ארסנל מילים חזקות ומעצימות והשתדלו להשתמש בכולם על מנת לתת הרגשה אמיתית וכנה

2)שימוש במשפט אישי - אני גאה בך על שעשית את זה ככה , כל הכבוד לך שקפצת למרות שאני יודע שחששת , זה מראה לי שאתה אמיץ ומאמין בעצמך.

3)צרו שפה מעצימה בבית או בחוג - גרמו לילדים שלכם לתת פידבקים חיוביים אחד לשני וכך הם בעצמם יפתחו את הביטחון העצמי שלהם ואחד של השני

4)יצרו משימות שמובילות להצלחה והגיבו עליהן ! את המילים הטובות שיש לנו להגיד חייבים להגיד בקול רם שכולם ישמעו ואם יש לנו הערה כדאי לחשוב עליה פעמיים ואז לומר אותה בשקט .

המנעות מהשימוש בצורה של "לא ככה עושים את זה " ולנסות לתת פידבק חיובי עם תיקון - " התאמצת יפה ,אך על מנת להצליח את זה עליך לפעול........" (ודאי שזה לא קל אבל זה שווה את זה )



בואו וניתן לילדים שלנו את הכלים הטובים ביותר להתמודד עם כל מה שמסביב


עם אהבתם אתם מוזמנים לשתף , בסרטון רואים את הבת שלי בת שנתיים מעודדת אותי להצלחה !!!!




21 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page